Přejít k obsahu


Nastolování agendy: Má katolická církev v ČR vlastní strategie?

Citace: [] KALVAS, F., VÁNĚ, J. Nastolování agendy: Má katolická církev v ČR vlastní strategie?.
Druh: PŘEDNÁŠKA, POSTER
Jazyk publikace: cze
Anglický název: Strategies of Czech Catholic Church for setting public agenda
Rok vydání:
Autoři: PhDr. Mgr. František Kalvas Ph.D. , PhDr. Jan Váně Ph.D.
Abstrakt CZ: Předmětem předkládaného příspěvku je přiblížit realizovanou analýzu strategií a postupů jež volí katolická církev při nastolování veřejných témat ve veřejném mínění. V příspěvku představíme výsledky analýzy polostrukturovaných rozhovorů. Výzkumné otázky po nastolování veřejných témat katolickou církví spojujeme s problematikou ?průtoku? témat médii, ale i samotnými církevními společenstvími. Výzkum se proto zaměřuje na analýzu těch typů jednání, která katolická církev volí, aby v mediální oblasti dostála svému poslání významotvorné společenské instituce. Formy adaptačních strategií jsou zkoumány ve světle poznatků moderní sociologie médií a sociologie náboženství, přičemž příspěvek vychází z kvalitativního empirického šetření, které jsme prováděli od ledna do června roku 2009
Abstrakt EN: We would like to present the analysis of strategies, which the Catholic Church in the Czech Republic uses for setting public agenda. These strategies are examined according to modern findings of the sociology of media and religion. We apply agenda-setting theoretical concepts and terms on the case of the Catholic Church in the Czech Republic. We collected semi-structured interviews with informants (A) from higher or lower strata of the Church structure and (B) very or not much attractive to media. Data collection was carried on from January to August 2009.
Klíčová slova

Zpět

Patička