Přejít k obsahu


Fyzikální a matematický model trakčního pohonu s uspořádáním: Vysokonapěťový maticový měnič - středofrekvenční transformátor-motorový měnič

Citace: [] PITTERMANN, M., DRÁBEK, P., FOŘT, J., CÉDL, M. Fyzikální a matematický model trakčního pohonu s uspořádáním: Vysokonapěťový maticový měnič - středofrekvenční transformátor-motorový měnič. Brno, 2010., ISBN: 978-80-214-4154-5,
Druh: Zaniklé typy
Jazyk publikace: cze
Anglický název: The physical and mathematical model of the electrical drive for traction application with the high-voltage matrix converter-middle frequency transformer-motor converter
Rok vydání: 2010
Místo konání: Brno
Název zdroje: Vysoké učení technické v Brně
Autoři: Ing. Martin Pittermann Ph.D. , Ing. Pavel Drábek Ph.D. , Ing. Jiří Fořt Ph.D. , Ing. Marek Cédl
Abstrakt CZ: Příspěvek popisuje speciální trakčního pohon vozidla (napájeného ze střídavé troleje), kde je požadavek na minimální hmotnost trakčního transformátoru. Tento pohon se skládá ze speciálního vysokonapěťového měniče, jednofázového středofrekvenčního transformátoru a měniče pro napájení trakčních motorů. V příspěvku je nejen teoretický úvod do této problematiky (motivace k tomuto použití tohoto upořádání, porovnání s současným stavem) a ekonomické aspekty tohoto řešení ale především je zde ukázána jedna konkrétní varianta-a to varianta, kde se jako vysokonapěťový měnič předpokládátra použít několik sériově řazených jednofázových maticových měničů. K této variantě jsou zde popsány kromě základních charakteristik i výsledky dosažené jednak simulací pomocí matematického modelu, tak i průběhy naměřené na fyzikálním modelu tohoto pohonu.
Abstrakt EN: This paper describes the special electrical drive for traction vehicles (which are supplied from AC-trolley), where the request for the minimization of the mass need the special structure of this drive,. This drive consist of the special one phase high-voltage matrix converter, one phase middle frequency transformer and motor converter.
Klíčová slova

Zpět

Patička