Přejít k obsahu


How should companies communicate on Facebook?

Citace: [] EGER, L., PETRTYL, J. How should companies communicate on Facebook?. In Liberec Economic Forum 2011. Liberec: Technical University of Liberec, 2011. s. 118-126. ISBN: 978-80-7372-755-0
Druh: STAŤ VE SBORNÍKU
Jazyk publikace: eng
Anglický název: How should companies communicate on Facebook?
Rok vydání: 2011
Místo konání: Liberec
Název zdroje: Technical University of Liberec
Autoři: Doc. PaedDr. Ludvík Eger CSc. , Ing. Jan Petrtyl
Abstrakt CZ: V současné době je Facebook velmi důležitou stránkou na internetu. Příspěvek je zaměřen na stručný popis aktuální situace v České republice a na problémy využívání Fecebooku v marketingu. Vlastní výzkumné šetření je zaměřeno na studenty středních a vysokých škol, které jsou zajímavou cílovou skupinou. Ve shrnutí je prezentováno porovnání i s výstupy z USA a je poukázáno na nové diferencované a inovativní přístupy, které je nutné ze strany podniků na sociálních sítích používat.
Abstrakt EN: The Facebook is currently the most popular Internet page. The present contribution aims at a brief description of the current situation in the Czech Republic and at problems of using communication via Facebook for the needs of marketing. The contribution brings the outputs based on inquiries focusing on students of secondary schools and universities, i.e. the target group forming a substantial part from the total number of the user accounts on Facebook in the Czech Republic. In the conclusion the results are then compared with similar research studies in the USA. The results of the research show what attitude these users have towards the community webs, namely Facebook, what their online behaviour is and how they perceive the presence of companies and brands on the community webs. The stated information is very important for the communication of companies on social networks as this type of communication requires different and innovative approach.
Klíčová slova

Zpět

Patička