Přejít k obsahu


ARET - Automatické čtení učebních textů pro zrakově postižené studenty

Citace: [] MATOUŠEK, J., HANZLÍČEK, Z., KRŇOUL, Z., CAMPR, M. ARET - Automatické čtení učebních textů pro zrakově postižené studenty. In INSPO - Internet a informační systémy pro osoby se specifickými potřebami. Praha: BMI sdružení, Křižovatka.cz, 2011. s. 48-51. ISBN: neuveden
Druh: STAŤ VE SBORNÍKU
Jazyk publikace: cze
Anglický název: ARET - Automatic Reading of Educational Texts for Vision Impaired Students
Rok vydání: 2011
Místo konání: Praha
Název zdroje: BMI sdružení, Křižovatka.cz
Autoři: Doc. Ing. Jindřich Matoušek Ph.D. , Ing. Zdeněk Hanzlíček Ph.D. , Ing. Zdeněk Krňoul Ph.D. , Bc. Michal Campr
Abstrakt CZ: Příspěvek popisuje současný stav projektu "Automatické čtení učebních textů pro zrakově postižené studenty". V rámci projektu jsou vytvářeny automaticky čtené učební pomůcky s cílem inovovat a rozvíjet výuku a rozšířit možnosti vlastní domácí přípravy zrakově postižených dětí. K automatickému čtení se využívá technologie syntézy řeči z textu (text-to-speech, TTS).
Abstrakt EN: The paper describes the current state of the project "Automatic Reading of Educational Texts for Vision Impaired Students". The project aims at an innovation and enhancement of schooling of vision impaired primary-school students and also at a facilitation of their self education. The educational texts are read aloud automatically by means of text-to-speech synthesis.
Klíčová slova

Zpět

Patička