Přejít k obsahu


Language Of The Colours In The Second Foreign Language Teaching: French, Russian As The Second Foreign Language In The Czech School.

Citace: [] BUREŠOVÁ, B., GOLOVATINA, G. Language Of The Colours In The Second Foreign Language Teaching: French, Russian As The Second Foreign Language In The Czech School.. The journals of the International Scientific Publications: Language, Individual and Society, 2012, roč. 6, č. 1, s. 86-97. ISSN: 1313-2547
Druh: ČLÁNEK
Jazyk publikace: eng
Anglický název: Language Of The Colours In The Second Foreign Language Teaching: French, Russian As The Second Foreign Language In The Czech School.
Rok vydání: 2012
Autoři: Mgr. Bohumila Burešová , Golotvatina Golovatina CSc.
Abstrakt CZ: Cílem naší práce je navrhnout možnosti využití srovnání symboliky barev pro účely výuky druhého cizího jazyka (CJ 2). Materiálem pro naši analýzu posloužily frazeologizmy a idiomy v češtině, francouzštině a ruštině, které obsahují lexikum s významem barev. K analýze jsme vybraly základní barvy: bílou, černou, červenou, žlutou, zelenou, modrou (světlé modrou). Na konci článku nabízíme příklady cvičení, které pomohou studentům k pochopení symboliky barev v těchto jazycích a zároveň umožní aktivní osvojení slovní zásoby.
Abstrakt EN: The aim of this analysis is to demonstrate the possibility of using colour symbolism in the second foreign language teaching in the Czech middle and high school. In our study, we analyse and compare the meaning of the words of the colours in Czech, French, and Russian phrasemes and idioms. We used such basic colours as white, black, red, yellow, green, and blue (light blue). In the end of the article we offer some examples of the exercises that can help students to reach a more profound understanding of the words with the colour meaning, and their usage in the languages.
Klíčová slova

Zpět

Patička