Přejít k obsahu


Neuroticism of Trainee Teachers as a Factor in Poor Academic Performance

Citace: [] MIŇHOVÁ, J., LOVASOVÁ, V. Neuroticism of Trainee Teachers as a Factor in Poor Academic Performance. Studia edukacyjne, 2010, roč. Neuveden, č. 11, s. 169-176. ISSN: 1233-6688
Druh: ČLÁNEK
Jazyk publikace: eng
Anglický název: Neuroticism of Trainee Teachers as a Factor in Poor Academic Performance
Rok vydání: 2010
Autoři: Doc. PhDr. Jana Miňhová CSc. , Mgr. Vladimíra Lovasová Ph.D.
Abstrakt CZ: Článek popisuje výzkum prováděný 2007 - 2010 na Pedagogické fakultě Západočeské univerzity v Plzni. Jeho cílem je ukázat vztah mezi studijním výkonem a emocionálním stavem studentů. Analýza zároveň umožňuje konstruovat charakteristický profil neurotického studenta.
Abstrakt EN: This article describes research carried out from 2007 to 2010 at the Faculty of Education of the University of West Bohemia. It aims to show a link between academic performance and the emotional state of students. The analysis also enables the construction of a character profile of a neurotic student.
Klíčová slova

Zpět

Patička