Přejít k obsahu


Single-Phase Filtering System for DC Motor Locomotives

Citace: TALLA, J., BLAHNÍK, V. Single-Phase Filtering System for DC Motor Locomotives. In 4th International Conference on Clean Electrical Power Renewable Energy Resources Impact. New York: IEEE, 2013. s. 712-716. ISBN: 978-1-4673-4429-6
Druh: STAŤ VE SBORNÍKU
Jazyk publikace: eng
Anglický název: Single-Phase Filtering System for DC Motor Locomotives
Rok vydání: 2013
Místo konání: New York
Název zdroje: IEEE
Autoři: Ing. Jakub Talla Ph.D. , Ing. Vojtěch Blahník Ph.D.
Abstrakt CZ: Tento příspěvek se zabývá popisem řídicího algoritmu pro přídavný filtrační systém lokomotiv s DC motorem napájeného tyristorovým měničem. Filtrační systém se skládá z jednofázového aktivního paralelního filtru a specíálních řídicích algoritmech založených na adaptivním MGP-FIR filtru. Výsledky jsou ověřeny experimenty v laboratoři.
Abstrakt EN: This research has been motivated by industrial demand for modernization of older types of DC motor locomotives powered from AC line. The paper describes control algorithm of additional filtering system for DC motor locomotives based on shunt active power filter (APF). The single-phase shunt active power filter reduces harmonic distortion of AC-line current and thus reduces losses in traction transformer and trolley-wire. The proposed control algorithm of APF consists of hysteresis current controller with an adaptive multiplicative general parameter finite impulse response filter (MGP-FIR) as a precise current reference generator. Behaviour of designed control is analyzed by experiments on developed laboratory prototype.
Klíčová slova

Zpět

Patička