Přejít k obsahu


Elektronická výzbroj modelu kolejového vozidla

Citace: ELIS, L., KOSTURIK, K., KŘIVKA, J., ŽAHOUR, J., GEORGIEV, V. Elektronická výzbroj modelu kolejového vozidla. 2013.
Druh: PROTOTYP, FUNKČNÍ VZOREK
Jazyk publikace: cze
Anglický název: Electronic equipment of a rail vehicle model
Rok vydání: 2013
Název zdroje: Západočeská univerzita v Plzni
Autoři: Ing. Luděk Elis , Ing. Kamil Kosturik Ph.D. , Ing. Jindřich Křivka , Ing. Jiří Žahour , Doc. Dr. Ing. Vjačeslav Georgiev
Abstrakt CZ: Koncepce elektro-výzbroje vlaku je rozdělena na dva moduly: napájecí a řídicí. Vlak využívá pro přívod napájení nápravy podvozků a speciální sběrače. Na napájecí PCB je umístěn plný most MC33931VW, který slouží k regulaci trakčního napětí pro motory umístěné v jednotlivých nápravách. Řídicí deska vlaku je založena na MCU C9S08DZ96CLF a komunikačním modulu MRF89XA8M. Na koncích obou náprav jsou umístěné infračervené diody, které čtou ID znaky pozičních balíz. Koncepce umožňuje nezávislé řízení osvětlení vlaku i vagonů.
Abstrakt EN: The conception of the rail vehicles electronics is divided into two circuit boards the power supply and the control. The train draws power directly from the tracks using collectors and bogies. In the rails is a DC voltage of 24 volts. At crossing of the tracks the voltage changes its polarity and therefore the bogies and the collectors are connected to the onboard network via separate rectifiers, it prevents short circuits. There is a full bridge MC33931VW on the board, which performs power control of traction motors. The rail vehicle control unit is based on Freescale C9S08DZ96CLF microcontroller and the communication with the master control system is realized with the help of MRF89XAM8A microchip module. To determine the position of the rail vehicle on the track, two infrared receivers read an ID of the position balise over which they move. This conception of hardware allows a separate turn on or off of: front lights, tail lights and lights in railway wagons.
Klíčová slova

Zpět

Patička