Přejít k obsahu


Systém pružného pojezdu hradidla

Citace: BARTOŇ, L. Systém pružného pojezdu hradidla. Praha, 2013.
Druh: PATENT, UŽITNÝ VZOR, PRŮMYSLOVÝ VZOR
Jazyk publikace: cze
Anglický název: The system of the flexible travel stoplog
Rok vydání: 2013
Místo konání: Praha
Název zdroje: Úřad průmyslového vlastnictví
Autoři: Ing. Lukáš Bartoň Ph.D.
Abstrakt CZ: Řešením je zdokonalené provedení systému pružného pojezdu hradidla. Toto řešení eliminuje nebo alespoň částečně odstraňuje nevýhody stávajících řešení. Systém pružného pojezdu hradidla je tvořen vnějším pouzdrem a vnitřním pouzdrem. Vnitřní pouzdro je opatřeno dorazem, vymezujícím maximální posuv vnitřního pouzdra směrem k vnějšímu pouzdru, na který je navlečena pružina. Vnitřní pouzdro je s vnějším pouzdrem zároveň propojeno kupříkladu šroubovým spojem. Ve vnitřním pouzdru je zároveň uloženo kolo. Vnější pouzdro je k hradidlu pevně připevněno šroubovým spojem, který je opatřen odpružením. Cílem tohoto řešení je vytvoření pružného celku pojezdu tak, aby došlo jak ke kompenzaci výchylky kolejnic při změně jejich rozteče, tak ke kompenzaci výchylky kolejnic do strany. Pružný celek se tedy snaží udržet pojezd v původní poloze bez vychýlení.
Abstrakt EN: The aim of this solution is to create a flexible traction unit. This solution will offset the deflections of the rail to change their pitch as well as the deflections of the rail to the side. Flexible unit tries to keep travel in the original position without deflections.
Klíčová slova

Zpět

Patička