Přejít k obsahu


A model for promoting constructivist education

Citace:
GASH, H., CHOCHOLOUŠKOVÁ, Z. A model for promoting constructivist education. In Life-long Integral Education for a Viable Human Future. Advances in Education. Vol. X.. Tecumseh, Ontario: International Institute for Advanced Studies in Systems Research and Cybernetics, 2013. s. 39-43. ISBN: 978-1-897546-71-0 , ISSN: neuvedeno
Druh: STAŤ VE SBORNÍKU
Jazyk publikace: eng
Anglický název: A model for promoting constructivist education
Rok vydání: 2013
Místo konání: Tecumseh, Ontario
Název zdroje: International Institute for Advanced Studies in Systems Research and Cybernetics
Autoři: Hugh Gash , RNDr. Mgr. Zdeňka Chocholoušková Ph.D. ,
Abstrakt CZ: Studie ukazuje zkušenosti z evropského projektu Comenius s názvem Sophia. Zabývá se výukou přírodních věd s využitím konstruktivistického přístupu a srovnání výsledků v Irsku a v České republice. Hlavním cílem projektu bylo zvýšit atraktivitu výuky přírodních věd a ukázat učitelům jiné přístupy ve výuce.
Abstrakt EN: The aim of this paper si to describe some contemporary representations of education in Ireland and the Czech Republic so as to encourage educational innovation in a sustainable way. Ind the context of a European Comenius Project designed to facilitate constructivist approaches to science education at upper primary and lower secondary levels, pupil and teacher representations were examined to provide insight into apppropriate intervention strategies. While types of readiness for constructivist practice are indicated by these techniques, more recent evidence points to the importance of sustained supported intervention to ensure change in teacher practice.
Klíčová slova

Zpět

Patička