Přejít k obsahu


Nová koncepce trakčního měniče se středofrekvenčním transformátorem s využitím přímých měničů kmitočtu - maticových měničů

Citace:
Nová koncepce trakčního měniče se středofrekvenčním transformátorem s využitím přímých měničů kmitočtu - maticových měničů. In Elektrické pohony : XXXIV. konference (ELPO 2015). Plzeň: Česká elektrotechnická společnost, 2015. s. 1-10. ISBN: 978-80-02-02592-4
Druh: STAŤ VE SBORNÍKU
Jazyk publikace: cze
Anglický název: New concept of traction drive with medium-frequency transformer with high-voltage direct frequency converter (matrix converters)
Rok vydání: 2015
Místo konání: Plzeň
Název zdroje: Česká elektrotechnická společnost
Autoři: Ing. Bedřich Bednář , Doc. Ing. Pavel Drábek Ph.D. , Ing. Martin Pittermann Ph.D.
Abstrakt CZ: Zde je řešena nová koncepce trakčního pohonu pro střídavou trolej, kde je využíván středofrekvenční trans-formátor (z důvodu úspory hmotnosti) napájený prostřednictvím vysokonapěťového maticového měniče. Tento vysokonapěťový maticový měnič využívá vstupní vysokonapěťový měnič, který je tvořen mimo jiné z několika sériově spojených kondenzátorů (z důvodu rozdělení celkového vstupního vysokého napětí na nižší napětí na jednotlivých kondenzátorech). S ohledem na použití ve vysokonapěťové aplikaci je zde věnován důraz zejména na problematiku zajištění rovnoměrného rozložení napětí mezi kondenzátory vstupního filtru z důvodu omezení maximálního napětí na jednotlivých prvcích.
Abstrakt EN: This paper describes variants of new traction drive with medium frequency transformer (for reducing weight of traction transformer on vehicles). This paper solves the problematic of voltage balancing of voltage on input capacitors in input high-voltage filter realized by mutual inductance in joint transformer (or by special control algorithms for modular concept with separated transformers).
Klíčová slova

Zpět

Patička