Přejít k obsahu


HYBRID BODY OF UNDERGROUND RAILWAY CAR: PATH TOWARDS REDUCED WEIGHT OF RAIL VEHICLES

Citace:
HELLER, P., KOŘÍNEK, J., TŘÍSKA, L. HYBRID BODY OF UNDERGROUND RAILWAY CAR: PATH TOWARDS REDUCED WEIGHT OF RAIL VEHICLES. MM Science Journal, 2015, roč. Neuveden, č. october 2015, s. 631-634. ISSN: 1803-1269
Druh: ČLÁNEK
Jazyk publikace: eng
Anglický název: HYBRID BODY OF UNDERGROUND RAILWAY CAR: PATH TOWARDS REDUCED WEIGHT OF RAIL VEHICLES
Rok vydání: 2015
Autoři: Doc. Ing. Petr Heller CSc. , Ing. Jiří Kořínek , Ing. Ladislav Tříska
Abstrakt CZ: Cílem hybridní konstrukce hrubé stavby vozu metra je úspora hmotnosti, která se pozitivně promítne do provozních nákladů, hlavně úsporou energie. Tento článek popisuje postup stavby prototypové skříně v rámci projektu TIP Ministerstva průmyslu a obchodu.
Abstrakt EN: The weight of a rail vehicle is one of its important parameters. In order to meet the requirements for improved ride and passenger comfort, rail vehicles are provided with various installations which, in turn, increase their weight (e.g. air-conditioning systems, low-noise design, insulation and others). At the same time, vehicle operators require that axle load specifications are met. Common knowledge and evidence provided by physics are in favour of weight reduction.
Klíčová slova

Zpět

Patička