Přejít k obsahu


Mathematical Fundamentals for Computer Graphics and Virtual Reality

Citace: [] SKALA, V. Mathematical Fundamentals for Computer Graphics and Virtual Reality. Turin, 2008.
Druh: PŘEDNÁŠKA, POSTER
Jazyk publikace: eng
Anglický název: Mathematical Fundamentals for Computer Graphics and Virtual Reality
Rok vydání: 2008
Místo konání: Turin
Autoři: Václav Skala
Abstrakt CZ: Tutorial zahrnuje základy Eucklidovského a projektovního prostoru, základy algebry geometrie, barycentické, homogenní a Plückerovy souřadnice, geometrické transformace a výpočty v homogenních souřadnících, aspekty robustního algoritmů.
Abstrakt EN: The tutorial covers the following topics:Euclidean, affine and projective spaces, principle of duality, coordinate systems including homogeneous, barycentric and Plucker coordinates, data representations, quaternions, fundamentals of vectors and matrix algebra, geomeůtric transformations 2D and 3D, projections, interpolation of "ordered" and scattered data, intersections of geometrical primitives, algorithm complexity, robustness and computational stability issues. Examples demonstrate how to apply the presented mathematics in computer graphics and computer vision effectively.
Klíčová slova

Zpět

Patička