Přejít k obsahu


Mathematical Fundamentals for Computer Graphics and Computer Vision

Citace: [] SKALA, V. Mathematical Fundamentals for Computer Graphics and Computer Vision. Kos Island, 2007.
Druh: PŘEDNÁŠKA, POSTER
Jazyk publikace: eng
Anglický název: Mathematical Fundamentals for Computer Graphics and Computer Vision
Rok vydání: 2007
Místo konání: Kos Island
Autoři: Václav Skala
Abstrakt CZ: Tutorial zahrnuje základy Eukleidovského a projektového prostoru, základy algebry geometrie, barycentrické, homogenní a Plückerovy souřadnice, geometrické transformace a výpočty v homogenních souřadnicích, aspekty robustních algoritmů.
Abstrakt EN: The tutorial covers the following topics: Euclidean, affine and projective spaces, principle of duality, coordinate systems including homogeneous, barycentric and Plucker coordidnates, data representations, quatermions, fundamentals of vectors and matrix algebra, geometric transformations 2D and 3D, projections, interpolation of "ordered" and scattered data, intersections of geometrical primitives, algorithm complexity, robustness and computational stability issues. Examples demonstrate how to apply the presented mathematics in computer graphics and computer vision effectively.
Klíčová slova

Zpět

Patička